Welk type yoga is het beste om af te vallen?

De redenen daarvoor zijn eenvoudig. Om af te vallen, moet je een calorietekort creëren.

Welk type yoga is het beste om af te vallen?

De redenen daarvoor zijn eenvoudig. Om af te vallen, moet je een calorietekort creëren. Vinyasa omvat een snellere reeks bewegingen dan andere vormen van yoga, wat helpt om je calorieverbranding te stimuleren. yoga kan ook een effectief hulpmiddel zijn om je te helpen af te vallen, vooral de meer actieve vormen van yoga.

En misschien merk je dat het bewustzijn dat is opgedaan door een zachte, ontspannende yogabeoefening je ook helpt om af te vallen. Dat gezegd hebbende, een paar yogastijlen kunnen het gewicht in een korter tijdsbestek verminderen, waaronder Ashtanga, Vinyasa en Hot yoga. Elk van deze stijlen is ontworpen om uw hartslag en bloedsomloop te verhogen, om zweten en beweging van lymfevocht te bevorderen en ten slotte om bewuste, diepe ademhaling aan te moedigen. De combinatie van deze elementen is van vitaal belang voor elk afslankregime.

Het langdurig vasthouden van een pose verbrandt calorieën, maar bikram voegt de bonus toe dat je helpt overtollig watergewicht te verliezen. De lessen worden gehouden in kamers die zijn verwarmd tot 105 graden en 40 procent luchtvochtigheid, wat betekent dat je tegen het einde van de sessie van 90 minuten doordrenkt bent van zweet. Je gaat twee keer door 26 poses, waarbij je elk de eerste keer anderhalve minuut vasthoudt en de tweede keer 30 seconden. Als er een groot evenement op komst is (kun je zeggen reünie op de middelbare school?) en wil snel een paar kilo laten vallen, stelt Imparato voor om zes dagen achter elkaar te oefenen, afwisselend bikram en ashtanga voor maximale vetverbrandende voordelen.

Kiezen uit de actieve soorten yogastijlen zal je doelen voor gewichtsverlies bevorderen. Actieve yoga omvat meer beweging, moeilijkere houdingen en een focus op kracht en cardiovasculaire fitheid. Hier zijn drie verschillende soorten, plus meer inzicht in hoe yoga je op meer manieren kan helpen transformeren dan alleen fysiek. Hoewel de term poweryoga verschillende stijlen omvat, kun je een aantal staande houdingen verwachten voordat je naar poses op je buik en rug gaat om het openen van de heupen aan te moedigen, en tot slot een paar poses om je heupen te strekken, terwijl je ritmische ademhaling gebruikt, zegt Fabian.

Het is algemeen bekend dat als je wilt afvallen, je de calorie-inname moet verminderen en een hoop calorieën moet verbranden tijdens je training. Yoga-activiteiten helpen je om calorieën te verbranden, maar ze zullen ook helpen om droge spieren op te bouwen die je lichaam in de loop van de tijd zullen vormen. Online onderwijs- en certificeringsprogramma's zijn steeds populairder geworden, vooral voor degenen die yogaleraren willen worden. Vinyasa is een stilistische benadering van het beoefenen van yoga, wat betekent dat het een reeks asana's met elkaar verbindt door heel snel van de ene naar de andere te stromen.

Yoga heeft een aantal voordelen die een aanzienlijk effect kunnen hebben op uw algehele fysieke en emotionele gezondheid, waaronder gewichtsverlies. Je begint vaak met een zittende meditatie en gaat over in een langzame, herstellende en ontspannende stroom met vloer- en staande poses, terwijl je de klassieke uijay-ademhaling gebruikt (het type dat klinkt alsof je Darth Vadar imiteert) en soms rekwisieten. Met zoveel extra voordelen die yoga biedt, is het echt de juiste keuze als je een voller, gezonder leven wilt. Deze bevindingen zijn vooral veelbelovend voor mensen van wie het lichaamsgewicht krachtigere vormen van yoga kan bemoeilijken.

De asana's verbranden, in combinatie met snelle bewegingen, voldoende calorieën om de afbraak van vet in het lichaam mogelijk te maken, wat leidt tot gewichtsverlies. Want uiteindelijk draait het bij yoga om het weer in balans brengen van je geest en lichaam en hopelijk om onderweg een paar kilo af te vallen. De resultaten zijn niet zo snel of drastisch als Bikram yoga, maar met Hatha yoga is de gewichtsvermindering consistent omdat de focus ligt op een gezondere levensstijl in plaats van alleen gewichtsverlies. Door je yogaroutines met hoge intensiteit drie tot vijf keer per week te doen, kun je een gezonde gewoonte creëren die na verloop van tijd zal bijdragen aan je gewichtsverlies in totaal.

Deze yogahoudingen richten zich vooral op het opbouwen van lichaamsflexibiliteit, het verbeteren van de concentratie en het opbouwen van je spierspanning.