ONLINE YOGA LESSEN

AARDEN MET ELINE

Neem deel aan deze 20 minuten durende yogales op elk moment van de dag wanneer je gedisconnecteerd,  gestrest of angstig bent. Deze rustige sequence zal je helpen blokkades op te lossen, je geest te kalmeren en je terug thuis te brengen in je lichaam d.m.v. ademhalingsoefeningen en zachte bewegingen. 

WARRIOR FLOW MET NADIA 

Beweeg met Nadia mee door deze warriordance en laat de energie terug stromen door je lichaam. Deze dynamische vinyasa sequence zal je een gevoel van kracht en focus geven.

ENERGIZE MET ELINE

 

Deze video van 20 minuten met focus op de 'core' of buikspieren is ideaal om de energie terug te laten stromen door het lichaam en als aanvulling op andere workouts of yogalessen. Versterk de buik, armen en schouders, verlicht rugpijn en vind stabiliteit in het lichaam.  Verbind de beweging met de adem, wek dat vuurtje in je op, en als resultaat zal je je sterker en zelfverzekerd voelen. 

ZONNEGROETEN MET ELINE

 

In deze les vloeien we door zonnegroet A, B en C. De zonnegroet is oorspronkelijk een ochtendritueel, als groet aan de opkomende zon die zijn energie aan de aarde komt brengen, hoewel de serie in de praktijk op alle momenten van de dag kan worden uitgevoerd. Het regelmatig beoefenen van de zonnegroet is goed voor het zenuwstelsel, de spijsvertering, hormoonstelsel en versterkt de geest. Deze sequence zorgt voor doorstroming van de energie door het lichaam en stimuleert de bloedsomloop, tegelijkertijd brengt het rust door de constante herhaling van de houdingen die je als meditatief kan ervaren.

ADEMEN MET ELINE

In deze les gaan we ademshalingsoefeningen doen of pranayama. Ego Eradicator combineert een armpositie met een krachtige ademhalingstechniek die bekend staat als "Breath of Fire". Het is een Kundalini yoga-oefening om de longen te openen en om je zenuwstelsel te versterken zodat je beter om kunt gaan met stress. De techniek vergroot het magnetische veld rond het lichaam en brengt balans en focus. Nadi Shodana zorgt voor balans tussen de linker- en rechter hersenhelft, vermindert gevoelens van angst en stress, verlaagt je hartslag en vermindert spanning, revitaliseert een vermoeid lichaam en geest, reinigt de energiekanalen van het lichaam, waardoor de prana (levensenergie) weer beter kan stromen, helpt tegen en bij verkoudheid, zorgt voor het openen van beide neusgaten, waardoor je ruimer en vrijer kunt ademhalen. Belangrijk bij de vuurademhaling is om te ademen op je eigen tempo en stilaan het tempo op te bouwen naarmate je de oefening beter gewoon bent.

BODY SCAN MET MARLEEN

Laat even alles van je af vallen met deze ontspannende meditatie ingesproken door Marleen.
In een body scan overloop je alle delen van het lichaam om zo het lichaam te verstillen, spanning te herkennen en leren loslaten, je zelfbewustzijn verder te ontwikkelen, spierspanning te verlichten, rust te vinden in je hoofd en een betere concentratie te verkrijgen.
Deze oefening is ideaal vlak voor je gaat slapen of als je nood hebt aan ontspanning en rust.

Yin yang hatha met Julie

Spanning en ontspanning. In deze les wisselen we zachte houdingen en bewegingen af met meer dynamische. We gaan op zoek naar ruimte in het ganse lichaam.

© 2020  by Eline Vanoutrive - Pure Yoga - Kruisvest 5B - 8000 Brugge - 0477/927757

  • Facebook App Icon
  • Instagram